شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ق.ظ

مدتها طولانی دانش آموزانی را که در یادگیری یک یا چند درس
مشکلات جدی داشتند با اصطلاحات معلول ادراکی ، آسیب دیده مغزی و آسیب دیده
عصبی معرفی می کردند . با توجه به یافته های جدید در مورد یادگیری ، در سال
1963 جمعی از متخصصین اصطلاح ، ناتوانیهای یادگیری را جایگزین اصطلاحات
قبل کردند از آنجا که واژه ناتوانی اصطلاحات دیگری مثل ناتوانی جسمی یا
ناتوانی ذهنی را تداعی می کند ، یعنی ناتوانیهای که تبدیل به توانایی کامل
نمی شوند ، اصطلاحی مایوس کننده می نماید و به نظر می رسد اگر اصطلاح
اختلالات در یا ...